انتشار مقاله مدرس محترم گروه برق و کامپیوتر موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۸ کد : ۵۴۶۸۸ پژوهشی اخبار پربازدیدترین اخبار اخبار ویژه
تعداد بازدید:۷۳۸
برگرفته از مقاله علمی چاپ شده در آگوست سال ۲۰۲۲ در مجله IET Circuits Devices & Systems توسط انتشارات Wiley
انتشار مقاله مدرس محترم گروه برق و کامپیوتر موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان

مقاله منتشر شده خانم مهندس سلیمه شهرآبادی مدرس محترم گروه برق و کامپیوتر موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان در سال ۲۰۲۱:

Salimeh Shahrabadi, "Challenges and Solutions of Working under Threshold Supply-Voltage, for CNTFET-based SRAM-Bitcell," IET Circuits Devices and Systems, vol. 16, no. 8, (2022). DOI: 10.1049/cds2.12126

این مقاله در حوزه نانوالکترونیک و دیجیتال بوده که در گام اول، به بررسی یک سلول حافظه استاتیک ۶ بیتی پرداخته و در گام دوم، ایرادات موجود را برطرف نموده و یک سلول حافظه ارتقاء یافته ارائه داده است. این مقاله، مستند به 84 مرجع علمی معتبر بوده و به کشف یک ویژگی جدید از تکنیک Power Saving و همچنین اصلاح کاهش سطح ولتاژ منطقی ۱ پرداخته است که نهایتاً منجر به ارائه یک سلول حافظه ۱۱ بیتی با توان استاتیک ناچیز (در حد پیکووات) شده است بگونه‌ای که داخل سلول حافظه، شاهد عملکرد Subthreshold و بیرون آن شاهد یک خروجی برابر با ولتاژ Threshold هستیم.

شایان‌ ذکر است که مجله IET Circuits, Devices and Systems با شاخص ضریب تأثیر 1.623 در گروه مجلات Engineering (Q3) طبقه‌بندی شده است و شاخص h-index آن برابر 51 می‌باشد.

(لینک مقاله)

https://doi.org/10.1049/cds2.12126

کلید واژه ها: انتشار مقاله سلیمه شهرآبادی نانوالکترونیک و دیجیتال